luni, ianuarie 25, 2021

TRAMVAIUL BRĂILEAN LA ÎNCEPUT DE SECOL – Partea a II a

Important de Citit

Brăila anului 1968

25 - 26 Mai anul 1968 Serbările prilejuite de aniversarea a 600 de ani de atestare documentară. Participarea pionierilor...

TikTok a depășit Instagram în România

Cu un ritm de dezvoltare fantastic, TikTok este cea mai descărcată aplicație peste tot, inclusiv în România.Aceasta înregistrează zilnic,...

Primul televizor transparent din lume produs în serie

Compania chineză de electronice Xiaomi a dezvăluit televizorul transparent Mi TV LUX, care afișează imagini care par a fi...

Articol realizat de Dl. PETRE MARAVELA

Caietul de sarcini referitor la construirea şi exploatarea liniilor de tramvai impunea reguli stricte, atât pentru concesionar cât şi pentru pasageri.

13241099_1549828781988177_3848521826689757398_n

Art. 14 specifica: “Un tablou indicând orele la care trăsurile trebuiesc să circule în oraş va fi dresat prin îngrijirea Primăriei, după înţelegerea cu concesionarul. Aceste ore de circulaţiune vor fi obligatorii pentru concesionar”.

Art. 19: “Pe toate liniile de tramvaie unde Primăria o va cere, concesionarul va trebui să cureţe zăpada de pe toate căile sale, precum şi pe o lăţime de 50 cm la dreapta şi la stânga fiecărei căi. Zăpezile nu vor putea fi aruncate pe părţile caei, ele vor trebui încărcate şi transportate imediat afară din oraş sau în locurile care se desemnează de Primărie”.

Art. 50: “Persoanele cu pachete cari prin volumul sau conţinutul lor ar putea jena pe ceilalţi voiajori nu vor fi admise în tramvaie. Persoanele ale căror veştiminte vor fi murdare astfel ca să murdărească sau să incomodeze pe ceilalţi voiajori nu vor fi adminse în tramvaie. În interiorul trăsurilor este oprit a se fuma şi de a se cânta. Câinii nu vor fi admişi în tramvaie”.

13260293_1549828831988172_8927219359664442586_n

Pe 19 iunie 1900, a circulat primul tramvai în Brăila, de la Piaţa “Sf. Arhangheli” până la Staţiunea Lacu Sărat. Capacitatea vagoanelor folosite atunci era de 24 persoane, cu o construcţie care prezenta platforme deschise si scări pe ambele parţi, dotate cu două motoare de câte 12,5 CP.
Trăsurile motrice în circulaţie purtau numerele de la 1 la 32, staţiile erau stabilite în locuri de interes public : Biserica Catolică, Gara, Poşta, Pieţe, intersecţii, Carantina, Docuri sau Port.

13263875_1549828741988181_2763647302057695202_n

Reguli ce erau respectate : viteza max. 15 km/h, vatmani cu uniformă, curăţenie zilnică, geamuri libere de reclame, remorcă fără geamuri în zilele călduroase ale verii, dar cu perdeluţe, interzis călătoria pe scară şi a cântatului, urcare doar pe uşa din spate, pe uşa din faţă, doar copii, infirmii şi femeile gravide – ajutaţi de amploiat.
Reclamele erau doar ale firmei de tramvaie ( cu timpul apar şi berea Luther sau ciocolata Suchard ), regulamentul afişat în fiecare trăsură. Interzis urcare persoanelor cu veşminte sau pachete murdare, în stare de beţie. Fiecare trăsură va fi pusă sub privegherea unui amploiat îmbrăcat cu o uniformă, care va percepe preţul locurilor, vatmanul va fi obligat să respecte programul.

Preţul biletelor – 15, 20 bani şi 40 bani spre L. Sărat. Depoul se afla pe blv. Dorobanţi colţ cu C. Călăraşilor.

13267707_1549828808654841_2310970783863969494_n

VA URMA

Comentarii

comentarii

Articolul precedentBancul zilei
Articolul următorBancul zilei
- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reclame -

Ultimile Noutați

Brăila anului 1968

25 - 26 Mai anul 1968 Serbările prilejuite de aniversarea a 600 de ani de atestare documentară. Participarea pionierilor...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -

Comentarii

comentarii