DiverseSănătate și frumusețeSfaturi utile

Vitamine pentru păr

“Frumuseţe. Puterea cu care o femeie farmecă un iubit şi înfricoşează un soţ “Ambrose Pierce

Simple-And-Natural-Ways-To-Get-Beautiful-HairCu toţii ştim că podoaba cea mai de preţ a femeii este părul. Cu cât acesta are o strălucire aparte, este aranjat corespunzător şi are o culoare potrivită, cu atât femeia emană o senzualitate specială.

Folosirea abuzivă a produselor de styling, combinată cu o nutriţie defectuoasă, poate slăbi firul de păr.

În continuare vom vedea cum putem stimula creşterea părului din interior, hrănindu-l cu vitamine.

VITAMINA A

Este bogată în antioxidanţi puternici ce ţin la distanţă radicalii liberi ce pot acţiona negativ asupra părului, slăbindu-l şi făcând-l predispus la rupere. De asemenea, vitamina A ajută la producerea de sebum sănătos care să hidrateze atât scalpul, cât şi părul (în lipsa unei cantităţi optime, părul devine uscat).

Sursele principale de vitamina A sunt retinoizii, care se găsesc în fasole, ficat şi ouă, şi carotenoizii, ce pot fi culeşi în cantităţi generoase din legume precum spanacul, morcovul sau din fructele mango.

Pe scurt, vitamina A e un antioxidant fără de care n-am putea trăi. Fiecare celulă din corpul nostru are nevoie de ea pentru a funcţiona. Însă cum orice e prea mult, strică, excesul de vitamina A poate duce la căderea părului.

VITAMINA H

Denumită şi biotina, ajută în special la întărirea firului de par subţire şi despicat la vârfuri, fiind întâlnită într-o serie de produse cosmetice pentru păr ca şampoane, balsamuri sau tratamente. Vitamina H ajută şi în cazul căderii părului şi conferă hidratare părului uscat.

Cercetările au asociat deficienţa acestui compus chimic cu alopecia sau căderea masivă a părului, astfel putem să deducem că biotina e o vitamină importantă, care ajută la bunăstarea părului şi a unghiilor.Poate fi administrată ca şi supliment sau luată din floarea soarelui, nuci pecan, cereale întregi sau ouă.

dove_imageVITAMINA C

Neutralizează radicalii liberi din corp şi dă părului o strălucire mai puternică. De asemenea, protejează părul de fragilitate şi îl face mai puternic. Dacă se întâmplă să ai o zi mai proastă, iar părul tău să nu stea de nicio culoare, ia un supliment de vitamina C şi vei vedea în scurt timp că părul se va aşeza aşa cum iţi doreşti.

Ajuta la producerea colagenului, care stimuleaza alungirea foliculului de par, si ajuta la procesarea fierului, un component esential parului sanatos. Principalul motiv pentru care vitamina C ne este indispensabilă este că ajută la transportul oxigenului în corp.

O găseşti în citrice, spanac, ardei gras şi broccoli.

VITAMINA D

O sintetizăm în mod natural sub mângaierea razelor soarelui şi ne oferă o doză de energie. Dar, mai mult de atât, ea stimulează foliculul firului de păr şi activează celulele cuticulei. Cu alte cuvinte, îl ajută să crească.

În plus, această substanţă sprijină echilibrarea mineralelor din corp, în special a nivelului de zinc. Dacă această balanţă e instabilă, consecinţele pot fi apariţia mătreţii sau pierderea strălucirii podoabei capilare. Somonul, cerealele şi ciupercile sunt surse excelente de vitamina D. La fel şi lumina naturală! Ce scuză bună de a face o pauză de cafea la soare!

VITAMINA E

Este tot un antioxidant cu puteri uimitoare. Ajută la o mai bună circulaţie a sângelui la nivelul scalpului, la menţinerea sănătoasă a scalpului şi la creşterea părului.

Dacă ai părul creţ, vitamina E îţi va da o mai mare elasticitate buclelor, ferindu-te de electrizarea părului, fiind o soluţie minune şi pentru vârfurile despicate, pe care le regenerează.

Sursele din care poţi lua vitamina E sunt nucile, seminţele, roşiile, spanacul, uleiurile vegetale şi germenii de grâu.

Comentarii

comentarii

Tags

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și următorul articol
Close
Back to top button
Close
Close