Evenimente și timp culturalExpozițiiInformaţii de interes public

Automobilele de epocă participante la Zilele Municipiului Brăila

Detalii despre mașini la Zilele Mun Brăila

AERO 30 din 1937

Automobilul fabricat in 1937 a aparţinut Regelui Mihai al României, fiind oferita cadou de preşedintele Cehoslovaciei, Edvard Beneš în momentul când regele a devenit sublocotenent. Este singura parada masini epocadin serie care a fost dotată cu faruri mari, nichelate şi care are chiulasa din bronz masiv. Din 1951, Aero 30 a circulat permanent pe străzile României. Cand era noua masina putea rula chiar cu 140 km/h. Automobilul Aero 30 a fost produs din 1934 pana in 1948, in aprox 7000 exemplare

Ford T din 1926

Masina este adusa din Suedia unde fusese importata din America cu multi ani in urma. A facut parte din Clubul Fordurilor T din Suedia si a participat la Raliul suedez al veteranilor inca din 1969.

Ford Model T (cunoscut și ca Tin Lizzie sau Flivver)a fost un automobil produs de Henry Ford la Ford Motor Company între 1908 și 1927. Producția lui Model T a început la 27 septembrie1908, la fabrica Piquette în DetroitMichigan. Modelul T afost acela care a revoluționat istoria automobilului, anul 1908 fiind anul în care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Este masina care a pus in miscare America si lumea in general. Producția totală a lui Model T a fost de 15.007.034 de bucăți (în 19 ani).

Motorul avea 2.9 litri și 4 cilindri. Asezarea cilindrilor în același bloc a fost una revoluționară, ea s-a păstrat și astazi.Motorul producea 20 de cai-putere și o viteză maximă de 64–72 km/h. Consumul de 11.1 – 18.7 litri la 100 km este unul remarcabil chiar și în zilele noastre.Motorul funcționa și cu gazolină sau etanol[3][4].Modelul T a fost un model cu transmisie pe față cu ax planetar cu trei viteze din care una este pentru mers înapoi.

Ford A Roadster din 1928

Decapotabil si elegant mai era numit in gluma si Fordul tabachiera deoarece cele doua locuri din spate devin vizibile si utilizabile dupa ce se ridica un capac ce are si rol de spatar.

A fost produs in 4.858.644 exemplare in perioada 1927-1932. Primul ford care a folosit comenzi pentru acceleratie ambreiaj si schibator de viteze similar cu cele din ziua de azi. Costa 385USD avea 4 cilindri, capacitate 3,3L, putere 41 CP viteza maxima105km/h!!

Ford A Phaeton Woody Wagon din 1931

Caroserie realizata din lemn in stilul practicat in 1914 -1918

Jeep Willys MB si CJ3A

Este o masina de teren usoara 4×4 ce s-a fabricat intre 1941 si 1945. Este masina care construita in timpul celui de-al II-lea razboi mondial in 647925 exemplare i-a dus pe americani la victorie buna la toate sip e orice teren.

Volga GAZ M21

Construita in URSS intre 1956 si 1970 este masina simbol pentru omniprezenta ‘’securitate’’ si demnitarii dictaturii comuniste din acea perioada. A fost o masina cu dotari modere, inalta, rapida, rezistenta si cu tabla protejata contra ruginii la un nivel foarte ridicat pentru vremea ei.

Volkswagen broscuta

Cu 21,529,464 exemplare produse ocupa locul unu ca modelul cel mai popular din toate timpurile.

Volkswagen Type 1, mai cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (îngermană) și Broscuță (în limba română), este o mașină compactă, proiectata si produsă in Germania si Mexic de Volkswagen din anul 1938 până în anul 2003 . Mașina cu două uși și tracțiune spate, denumită inițial KDF-Wagen, de la “Kraft durch Freude” (Putere prin Bucurie), integra caracteristici ale schițelor lui Barényi, prototipurilor lui Ganz și modelelor Tatra ale lui Ledwinka. Astfel, în 1937, mașina putea fi achiziționată în schimbul sumei de doar 900 de mărci (400 de dolari), mai puțin decât costă o motocicletă. Cu toate că numele de “Beetle” și “Bug” au fost repede adoptate de către publicul larg, abia începând cu august1967 VW a început folosirea numelui în materialele promoționale. Mai înainte se numea fie “Type I” sau 1200, 1300 fie 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967. Numerele respective desemnează capacitatea cilindrică a motorului în centimetri cubi.

Dacia 1100

Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul român de automobile Dacia S.A. . Modelul a fost comercializat între anii 1968 și 1971 și a fost un model intermediar până la intrarea în producție a modelului1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Președintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceaușescu. Conform contractului, Renault furniza toate părțile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.Viteză Maximă: 138 km/h Motor de 46 cp

CVE OLD CARS SHOW BRAILA 2015

ZILELE MUNICIPIULUI BRAILA 15-16.08.2014

AUTOMOBILE DE EPOCA PARTICIPANTE:                          

1 FORD T (1926)
2 FORD A ROADSTER (1928)
3 FORD A PHAETON (1931)
4 AERO 30 (1936)
5 FORD TAUNUS (1937)
6 PLYMOUTH (1938)
7 JEEP WILLYS MB (1943)
8 JEEP WILLYS CJ3A (1948)
9 PONTIAK EXECUTIVE STARCHIEF(1961)
10 VW 1300 (1966)
11 RENAULT 16 (1968)
12 VOLGA C21 (1968)
13 VW 1200 (1969)
14 FIAT X1/9 (1970)
15 DACIA 1100 (1971)
16 VW 1302 (1972)
17 BMW 2500 (1973)
18 LINCOLN CONTINENTAL MARK IV (1973)
19 ARO M461 (1974)
20 BMW 316 – E21 (1975)
21 DATSUN 260C (1975)
22 MERCEDES 220D (1976)
23 ROLLS ROYCE SILVER SHADOW (1976)
24 OPEL ASCONA B (1979)
25 VW PASSAT B1 DASHER (1980)
26 MERCEDES 200D – W123 (1983)
27 TRABANT 1.1 (1985)
28 LADA 1600
29 TRABANT 601

Comentarii

comentarii

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close