sâmbătă, ianuarie 23, 2021

Şantierul Naval Brăila

Important de Citit

Brăila anului 1968

25 - 26 Mai anul 1968 Serbările prilejuite de aniversarea a 600 de ani de atestare documentară. Participarea pionierilor...

TikTok a depășit Instagram în România

Cu un ritm de dezvoltare fantastic, TikTok este cea mai descărcată aplicație peste tot, inclusiv în România.Aceasta înregistrează zilnic,...

Primul televizor transparent din lume produs în serie

Compania chineză de electronice Xiaomi a dezvăluit televizorul transparent Mi TV LUX, care afișează imagini care par a fi...

La momentul actual, Şantierul Naval din Brăila este firma care hrăneşte mii de oameni, din judeţ precum şi din oraş. Este de asemenea o industrie sigură pe viitor, căci confecţionarea navelor de ultimă generaţie va fi necesaă în continuare.

Dacă aruncăm o privire peste istoricul lui aflăm că Şantierul a fost înfiinţat la 8 mai 1940 şi purta denumirea de “Şantierul Naval România” şi este printre primele fabrici din ţară. Activitatea sa continuă în amploare, astfel încât în 1980 el devine cel de-al doilea Şantier maritim amplasat pe Dunăre. Se construiau tipuri de nave precum Cargourile şi Nave de pescuit oceanic tip superatlantic care reprezentau “o premieră pentru industria românească de construcţii navale”.

Brăila era denumită “grânarul ţării” în anul 1911, deoarece în portul nostru zilnic soseau şi plecau nave încărcate cu cereale.

Mai târziu portul a intrat în declin, iar Şantierul la fel urmând ca în  anul 2000  să se privatizeze sub denumirea de “Scandior”. Rămăne sub această denumire până în  2003 când este cumpărat de norvegieni şi trece sub numele de Aker Yards. Atunci au loc primele lucrări de modernizare în interiorul şantierului, avantaj pentru angajaţi.

Din 2008 îşi schimbă conducerea din nou, fiind cumpărat de această dată de sud-coreeni denumindu-se STX Europe.

Ulterior din 2013 este deţinut de o firmă italiană iar denumirea este de Vard.

Atunci când a apărut s-a manifestat sub forma unor mici ateliere pentru curățatul și repararea corpului navelor și ambarcațiunilor.

Astăzi “facilităţile şantierului permit montarea şi repararea simultană a 12 nave, lansarea şi ridicarea navelor pe un transbordor acţionat de vinciuri hidraulice, armarea navelor la cheuri în lungime totală de 1.300 de metri, manipulări cu poduri şi macarale de 15 şi 50 de tone.”

Activitatea sa nu a încetat niciodată din 1940.

Comentarii

comentarii

- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reclame -

Ultimile Noutați

Brăila anului 1968

25 - 26 Mai anul 1968 Serbările prilejuite de aniversarea a 600 de ani de atestare documentară. Participarea pionierilor...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -

Comentarii

comentarii