Industria auto se află pe o curbă de schimbare accelerată. De sute de ani, calul a fost prima unitate de transport a oamenilor și în ultimii 120 de ani a fost automobilul. Acum ne apropiem de o linie de sfârşit pentru automobile, deoarece călătoriile se vor face în nişte module standardizate.
Starea finală va fi un modul complet autonom, fără a-i oferi unui conducător auto capacitatea de a-l controla. Îl vei chema, va ajunge la locația ta, vei intra în el, vei alege destinația și vei merge pe autostradă. Pe autostradă se va îmbina fără probleme într-un flux de alte module care vor călători cu viteze de 190-240 de km/h. Viteza maximă nu va conta. Veţi avea o combinație de transport de tip feroviar cu unul individual. Apoi, pe măsură ce vă apropiați de ieșire, modulul dvs. va intra pe benzi de decelerare, va ieși de pe ele și veți merge la destinația finală. Veți fi facturat pentru transport. Veți introduce numărul cărții dvs. de credit sau amprenta dvs. sau orice va fi atunci. Ulterior modulul se va deplasa singur la un punct de colectare şi va fi pregătit să deservească o altă persoană care îl va comanda. Aceste module vor exista în diferite dimensiuni şi forme, inclusiv cu un nivel diferit de echipament, de la unele de bază până la unele de lux cu frigider, televizor și calculatoare cu o conectivitate completă.
Consumul de alcool şi scrierea mesajelor text nu va mai fi o problemă pentru că nu veţi mai ţine un volan în mâini. Cele mai multe dintre modulele standardizate vor fi achiziționate și deținute de Uber sau Lyft sau de Dumnezeu știe ce alte companii care vor intra în domeniul transporturilor în viitor.
Sfârșitul performanței:
Peste 20 de ani vor dispărea companiile auto care nu se numără printre lideri. Mai mult exploatarea automobilelor fără funcţii de pilotare automată va fi interzisă prin lege, lucru care va afecta de exemplu producătorii de maşini sport. Acestea din urmă vor deveni nişte exclusivităţi şi vor putea fi folosite doar pe circuite sau teritorii private.
“O minoritate de persoane vor putea alege să aibă module personalizate care vor sta acasă, pentru a-și putea lăsa în ele lucrurile personale sau ale copiilor veniţi dintr-o vacanţă în ele. Autovehiculele nu vor mai fi conduse de oameni, deoarece în 15-20 de ani – cel târziu – cele care sunt controlate de oameni vor fi scoase în afara legii. Se va întâmpla acest lucru când 20-30% din numărul total de autovehicule vor fi complet autonome şi respectiv când conducerea statelor înalt dezvoltate vor vedea că în statisticile privind accidentele rutiere, cei care le provoacă în proporţie de 99.9% sunt oamenii.
Desigur, va exista şi o perioadă de tranziţie. Toată lumea va avea la dispoziţie cinci ani de zile pentru ca să-şi scoată maşina de pe drumuri, să o vândă la resturi sau să o schimbe pe un modul. Performanța va fi aceeași pentru toți, pentru că nimeni nu va mai putea face depăşiri pe autostrăzi. Acesta este unul dintre motivele pentru care moartea subdiviziunilor sportive a unor companii ca BMW, Mercedes-Benz sau Audi este inevitabilă”, a spus Bob Lutz.