Articol realizat de domnul PETRE MARAVELA
Societatea Brăila Tramvai şi lumină Electrică, Societate Anonimă a fost înregistrată la data de 12 septembrie 1905 prin Ordonanţa nr. 3182 a Tribunalului Judeţean Brăila, Secţia I. Statutul societăţii a fost întocmit în anul 1904 la Bruxelles, vizat în luna mai 1905 de Ministerul Afacerilor Străine al României şi publicat în M.O. nr. 135 din 18 septembrie 1905.
[the_ad id=”14977″]
Societatea a deschis o reprezentanţă în Brăila, pe strada Fortunei nr. 1, având ca obiect: dobândirea, punerea în valoare, construirea şi exploatarea în România a oricărei intreprinderi de transport prin tracţiunea animală, mecanică sau electrică, iluminat electric şi concediuni.
Trasee :
1. Centru – Obor, pe str. Regală cu linie simplă şi două diagonal de încrucişare ( între str. Unirii şi blv. Carol şi între străzile Mihai Bravu şi Griviţei)
2. Centru – Gara CFR, cu linie dublă pe str. Galaţi, cu linie simplă pe str. N. Bălcescu, traversează blv. A.I. Cuza, apoi pe str. Victoriei, cu două diagonal de încrucişare ( între str. Unirii şi blv. Carol şi între străzile Griviţei şi M. Bravi ) cu două diagonal de încrucişare ( între blv. Carol şi str. Plevnei şi între străzile Roşiori şi Dorobanţi)
3. Centru – str. Galaţi – pod Brăiliţa, cu linie dublă până la Biserica romano-catolică, în continuare cu linie simplă
4. Centru – Parc Monument, pe str. Călăraşilor în linie dublă, până la str. Şcolilor şi linie simplă, în continuare, cu buclă de întoarcere
5. Centru – Lacu Sărat, în trseu comun cu cel de la Monument, în continuatre cu linie dublă, recând prin comuna Radu Negru, până la Macaz 1 şi linie simplă până în staţiune, cu 4 diagonale de încrucişare ( Macaz 2,3,4 şi 5)
6. Centru – Sf. Constantin, în linie dublă pe str. Călăraşi, str. Şcolilor, până la Cimitirul Sf. Constantin, în linie simplă cu o singură diagonal de încrucişare ( între blv. Carol şi str. Plenvei)
7. Centru – Docuri, în linie dublă pe str. Călăraşi, vadul danubiului şi Faţa Portului, până la fosta magazine CFR Port, de aici în linie simplă
8. Blv. Carol pe toată lungimea, de la str. Călăraşi la str. Carantinei, până la Abator în linie simplă pe un singur sens al bulevardului şi două diagonal de încrucişare ( între străzile Sf. Constantin şi Ragală şi între str. Victoriei şi str. Galaţi).
Tramvaiele care circulau spre Lacu Sărat foloseau bucla de întoarcere din Piaţa Poligon, aveau remorci deschise.
[the_ad id=”14977″]