Articol realizat de domnul PETRE MARAVELA
TRAMVAIUL BRĂILEAN ÎN SEC. XX
Până în 1948 au fost exploatate 8 linii de tramvai, şapte porneau radial din centru şi o linie semicirculară care străbătea Blv. Carol, pe str. Carantinei până la Abator.
După anul 1950 au început lucrări de adaptare a traseelor de tramvaie la noile cerinţe. S-a demontat linia simplă de pe str. Carantinei şi o parte a dublei de pe traseul Docuri, şinele folosindu-se la dublarea liniei Centru – Gară.
S-au desfiinţat traseele Centru – Obor, s-a dublat traseul pe str. Galaţi, s-a amenajat un nou traseu în bulcă în cartierul Brăiliţa pentru uzina Progresul.
S-a dublat linia simplă spre Lacu Sărat, desfiinţându-se bucla din interiorul staţiunii şi prelungindu-se traseul până la CCH.
După cutremurul din anul 1977, datorită vibraţiilor de pe unele străzi ce puteau afecta clădirile, s-au desfiinţat traseele de pe străzile Călăraşi şi Galaţi ( între Centru şi blv. Carol), precum şi cele de pe străzile Victoriei, Sf. Constantin şi din Docuri.
Se amenajează noi linii în cale dublă pe blv. Carol, str. Dorobanţi şi între str. Dorobanţi şi platforma industrială Nord ( Baldovineşti), reţea existentă.
În prezent, liniile de tramvai din municipiul Brăila se întind pe 54 de kilometri, însă tramvaiul, ca mijloc de transport public, nu mai e de mult ceea ce a fost odată. Gradul de confort asigurat călătorilor nu se mai ridică la standardele de odinioară şi, pe cale de consecinţă, interesul publicului a ajuns la cel mai scăzut nivel.
Din cele 30 de tramvaie existente în depou ale Braicar S.A., se folosesc 12 – 15, motivul fiind lipsa de călători. Majoritatea tramvaielor au fost aduse din Austria şi Germania, au grad avansat de uzură, interiorul arată pe zi ce trece mai urât.
Din cele 54 de km de şine, doar 11 km au un sistem modern de amortizare pe blv. Dorobanţilor şi calea Călăraşilor.
Despre modernitate la acest capitol, aşteptăm veşti, dar nu cele SF din patru în patru ani.
–––
[the_ad id=”12306″]