Articol oferit de Dl. PETRE MARAVELA
În 15 martie 1897 se scoate la licitaţie construirea liniei de tramvai spre L. Sărat
Prin Decretul no.715 ( Monitor Oficial no. 265 ), se concesionează construirea reţelei de tramvai electric de către Casa Helios Electricitt Aktien Gesellschaft din Koln.
Pe 25 februarie 1898 încep lucrările la linia de tramvai pe traseul Centru – Monument, traseu ce va fi inaugurat pe 28 iunie 1900.
Prin decizia Consiliului Comunal din Brăila din 25 martie 1898 s-a concesionat construirea unei linii de tramvai electric pe linia Parcul Monument – Staţiunea Lacu Sărat, Societăţii Helios Electriciats Actren Gelellschaft, cu sediul la Bruxelles. La începutul anului 1898 s-a adoptat, de către cele două corpuri legiuitoare, – Legea de autorizare a acestei concesionări.
La 22 aprilie 1898, primarul N.N. Ionescu, secretarul N. Ţino şi Carol Coerper, reprezentantul Societăţii Helios Elektricitats Aktien Gesellschaft din Colonia – Germania, semnează Actul de Concesiune cu toate datele tehnice, obligaţiile şi drepturile părţilor pentru cele 8 trasee concesionate.
Societatea „se obliga a executa, termina definitiv şi pune în exploatare cu toate spezele şi materialele sale tramvaiul electric într-un termen de 18 luni….”
Durata concesiunii era de 35 de ani. Traseele erau :
1. De la gara drumului de fer la piaţa Sfântului Arhanghel – pe str. N. Bălcescu, str. Galaţi
2. De la bariera Galaţi la piaţa Sf. Arhanghel
3. De la Docuri la piaţa Sf. Arhangheli, trecând pe la cheu şi str. Danubiului
4. De la Docuri la calea Călăraşilor, trecând prin bulevardul Carol, urcând pe vadul Morii – facultativ
5. Din piaţa Sf. Arhanghel la bariera Călăraşilor
6. Din piaţă la piaţa Poporului, pe str. Regală cu linie dublă
7. De la bariera Călăraşilor la Monument, de aici la Lacul Sărat, cu rondou la Stabilimentul balnear, unde un sergent în uniformă albă avea post 16 ore pe zi.
VA URMA