Articol realizat de domnul PETRE MARAVELA
TRAMVAIUL BRĂILEAN LA ÎNCEPUT DE SECOL XX
Pe 11 mai 1929 s-a încheiat la Tribunalul Judeţean Brăila, Secţia I, tranzacţia dintre Primăria Municipiului Brăila şi Societatea Anonimă Brăila Tramvai şi Iluminat Electric prin care se concesiona exploatarea iluminatului şi tramvaiului din Brăila până la data de 31 dec 1957, după care Primăria urma să devină proprietatea tuturor instalaţiilor făcute pe parcurs.
Conform actului de concesionare, liniile de tramvai şi tarifele valabile de la 1 iunie 1929 erau:
• De la o barieră la alta, cu vagon direct sau corespondenţă – 5 lei
• Centru – Barieră – 4 lei
• Centru – Monument – 5 lei
• Centru – Lacu Sărat – 9 lei
• Centru – Macazul II – 7 lei
• Monument – Lacu Sărat – 6 lei
• Monument – Macazul II – 3 lei
• Corespondenţă Lacu Sărat – 10 lei
• Corespondenţă Monument – 7 lei
• Bariera Călăraşi – Lac – 7 lei
• Bariera Călăraşi Macazul II – 4 lei
În 1940 reţeaua de tramvai Brăila se compunea din liniile :
• linie dublă Piaţa Sf. Arhangheli – Bariera Călăraşilor
• linie dublă Monument – Strada Călăraşi
• linie dublă Centru – Docuri
• linie simplă B-dul Carol
• linie simplă Centru – Bariera călăraşilor
• linie simplă Centru – Gară
• linie simplă Centru – Bariera Reglă
• linie simplă Centru – Sf. Constantin
• linie simplă Monument – Lacu Sărat
• linie simplă str Carantinei.
[the_ad id=”12306″]