Brăila Portal în colaborare cu Brăila Blog şi E-ProDesign vă invită la târgul de carte urban Bookland. Un eveniment care nu trebuie ratat.
Dupa prima editie a targului de carte urban care a avut loc inainte de Paste in cel mai mare mall din Bucuresti, AFI Palace Cotroceni, organizatorul evenimentului, More than Pub, a decis sa dezvolte conceptul, extinzandu-l si in tara. Astfel ca prin 9 orase va trece o noua caravana a cartilor. Mai exact, in perioada 15 August – 16 Octombrie 2011 BookLand porneste la drum, poposind prima data in Constanta, apoi oprindu-se la Braila ( 24-28 August -în cadrul Promenada Mall ), Iasi, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Arad, Timisoara, Sibiu si in cele din urma la Brasov. Practic, an de an BookLand va interactiona cu iubitorii de carte timp de 10 saptamani: 1 la Bucuresti si 9 in Tara.
“Orice produs, ca sa se vanda, trebuie sa fie la indemana cumparatorului. BookLand asta face – aduce cartea in mijlocul oamenilor. Bucurestenii sunt rasfatati cu evenimente zi de zi. Eu, ca om de provincie – cum zic bucurestenii, consider ca locuitorii altor orase mari vor fi mai mult decat bucurosi sa se intalneasca cu cartea, in spatiile care le sunt deja dragi. Motiv pentru care aplicam aceeasi formula si in caravana BookLand – targul va fi gazduit de 9 mari mall-uri” declara Mihaela Petrovan, fondatorul targului de carte urban BookLand.
BookLand nu se dezice de la formula inovatoare si, ghiciti unde are loc? Tot in mall-uri, bineinteles. Grupul Iulius Mall va gazdui BookLand in 3 orase: Iasi, Timisoara si Cluj Napoca, in Constanta partenerul este City Park, in Sibiu Shopping City, in Brasov – Unirea Shopping Center, in Alba Iulia – Alba Mall, in Arad – Atrium Mall si in Braila – Promenada Mall.
O echipa formata din peste 550 colaboratori va coordona si implementa toate detaliile logistice, vanzarea de carte, gestionarea incasarilor s.a.m.d. Este primul targ de carte cu servicii integrate oferite editurilor – traseu caravana, mobilier, transport si merchandising carte, echipa vanzare, promovare media. In plus nici nu percepe taxe de participare, ci retine comision din vanzari. Nu-i de mirare ca in primele 3 zile de la lansarea ofertei, 25 edituri s-au inscris deja. BookLand intentioneaza sa vanda cartile a 50 edituri si deja se anunta ‚lupta’ pe locurile ramase. Pentru ca daca in Bucuresti s-au vandut carti in valoare de 100,000 euro, in tara vanzarile pot atinge dublul sumei.
Cu un format ancorat in realitatea cotidiana, BookLand vine acolo unde oamenii se afla deja, indiferent ca sunt cititori inraiti, cumparatori ocazionali, ‚colectionari’ de carte sau pur si simplu persoane interesante sa faca un cadou inteligent celor dragi. In maxim 2 luni va fi lansata si libraria virtuala, o alta extensie a marcii BookLand.
Din 2012 Ministerul Culturii va sprijini financiar acest proiect cultural, care aduce beneficii concrete pietei de carte.