luni, iulie 15, 2024

Gustul fericirii

Important de Citit

Se spune că „eşti ceea ce mănânci”, iar asta nu este doar o născocire lansată de vreun nutriţionist plin de zel.

Hrana de zi cu zi are o influenţă covârşitoare asupra stării noastre de spirit, căci acţionează chimic la nivelul creierului şi determină (dez) echilibrul psihic. Şi atunci, ce să mănânci ca să te simţi bine, să fi fericit? Alimente care stimulează secreţia de serotonină!

 

Ciocolata, dulcea ispită.
ciocolata braila portalNu întâmplător, atunci când eşti deprimat şi lipsit de energie, ai poftă de dulciuri, în special de ciocolată. În astfel de situaţii, organismul tău tânjeşte după alimente bogate în zahăr şi grăsimi pentru că acestea cresc producţia de serotonină, celebrul „hormon al fericirii„. În plus, se ştie că ciocolata conţine şi o substanţă numită feniletilamină, ce provoacă eliberarea de endorfine, responabile şi ele pentru starea de bună-dispoziţie şi pentru un somn adânc şi odihnitor.

Bananele, sursă de energie.

Banane braila portalSunt gustoase şi şăţioase, drept care pot înlocui cu succes un mic dejun sau o cină. Este adevărat că o banană conţine mai multe calorii decât un măr, dar specialiştii în domeniu susţin că nu există fruct mai plin de fibre şi minerale. Fiind o sursă de zahăr uşor asimilabil, reprezintă un impuls pentru secreţia rapidă de „hormoni ai fericirii„.
Pastele integrale, cu măsură.
Blamate de toţi cei care vor să piardă din greutate, pastele, au totuşi, calităţi unice, care le-au paste_integrale braila portaltransformat în preparatul favorit a milioane de oameni. Au cel mai bun conţinut de fibre şi minerale cum ar fi calciu, magneziu sau zinc, iar consumate cu măsură reprezintă un excelent imbold pentru o stare de bine.

Iaurtul, deliciul sănătos.
Iaurt-simplu-de-cas_1 braila portalAre un gust plăcut, valoare nutritivă, este uşor şi nu îngraşă. În plus, iaurtul are efecte benefice asupra sănătăţii noastre psihice şi mentale, fiind un bun calmant pentru persoanele surmenate. Un truc atunci când ai nevoie de o gustare uşoară şi bogată în proteine şi calciu, este să adaugi în paharul cu iaurt o linguriţă de miere.

Alte alimente care te vor face să zâmbeşti.
Celebrul nutriţionist Martin Brunnberg atenţionează că nu ar trebui să ne înfrânăm niciodată poftele, căci ele suntfructe braila portal un semn că organismul nostru este sănătos şi echilibrat, atâta timp cât cere ce are nevoie. Iată şi o listă de alimente „ale fericirii” alcătuită de Brunnberg: cireşe, ananas, miere, pâine, banane, papaya, avocado, migdale crude, nuci, lapte, iaurt, cacao, cereale integrale, carne de peşte şi pui, orez, brânză de vaci, soia, ouă şi orice legumă, în special usturoiul şi morcovul.

Comentarii

comentarii

- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Reclame -

Ultimele Noutăți

Festivalul CDidei în cărți, premierea câștigătorilor

Festivitatea de premiere a lucrărilor câștigătoare din cadrul Festivalului național de cultură și civilizație CDIdei în cărți se desfășoară...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -