luni, noiembrie 4, 2024

Verificarea rețelelor sociale și efectele acestora asupra creierului tinerilor adolescenți!

Important de Citit

Verificarea rețelelor sociale și efectele acestora asupra creierului tinerilor adolescenți!

Studiile arată că verificarea obișnuită a rețelelor sociale poate afecta dezvoltarea creierului tinerilor adolescenți.

Studiul arată cum rețelele sociale pot afecta dezvoltarea creierului adolescenților în mod semnificativ pe termen lung.

Studiu realizat de către: Colegiul de Arte și Științe, marți, 3 ianuarie 2023

Într-unul dintre primele studii pe termen lung privind dezvoltarea neuronală a adolescenților și utilizarea tehnologiei. Cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord din Chapel Hill raportează că verificarea obișnuită de către adolescenți a rețelelor sociale este legată de schimbările ulterioare. În modul în care creierul lor răspunde la lumea din jurul lor.

Studiul, publicat în JAMA Pediatrics, dezvăluie că: creierul adolescenților poate deveni mai sensibil atunci când anticipează recompense și pedepse sociale în timp, odată cu utilizarea sporită a rețelelor sociale.

„Descoperirile sugerează că: copiii care cresc verificând rețelele sociale mai des, devin hipersensibili la feedback-ul colegilor lor”. A spus Eva Telzer, profesor la departamentul de psihologie și neuroștiință al UNC-Chapel Hill și un autor corespunzător.

Verificarea rețelelor sociale și efectele acestora asupra creierului tinerilor adolescenți! Cercetătorii au urmărit 169 de studenți recrutați din școlile gimnaziale publice din zona rurală a Carolinei de Nord pe parcursul a trei ani. La începutul studiului, participanții au raportat cât de des au verificat trei platforme de social media populare. Facebook, Instagram și Snapchat. Răspunsurile lor au variat de la mai puțin de o dată la mai mult de 20 de ori pe zi. Participanții au suferit sesiuni anuale de imagistică a creierului în timp ce finalizau sarcina de întârziere a stimulentelor sociale. Care măsoară activitatea creierului atunci când anticipează feedbackul social de la colegi.

„În timp ce această sensibilitate crescută la feedback-ul social poate promova viitoarea utilizare compulsivă a rețelelor sociale. Ar putea reflecta și un posibil comportament adaptativ care le va permite adolescenților să navigheze într-o lume din ce în ce mai digitală”. Spune Maria Maza, doctorand în psihologie și unul dintre membrii studiului. doi autori principali.

Platformele de social media oferă un flux constant și imprevizibil de feedback social sub formă de aprecieri, comentarii, notificări și mesaje.

„Aceste contribuții sociale sunt frecvente, inconsecvente și adesea pline de satisfacții, făcându-le întăritori deosebit de puternici. Care pot condiționa utilizatorii să verifice în mod repetat rețelele sociale”, a spus Kara Fox, co-autor principal al studiului și doctorand în psihologie.

Alte studii au arătat că 78% dintre tinerii cu vârsta între 13 și 17 ani raportează că își verifică dispozitivele mobile cel puțin o dată pe oră. 35% dintre adolescenți raportează că folosesc aproape în mod constant cel puțin una dintre primele cinci platforme de socializare. Descoperirile studiului sugerează că verificarea repetată a rețelelor sociale în rândul adolescenților cu vârste cuprinse între 12 și 13 ani. Poate fi asociată cu schimbări în modul în care se dezvoltă creierul lor pe o perioadă de trei ani. Creierul adolescenților care au verificat des rețelele sociale – de peste 15 ori pe zi, a devenit mai sensibil la feedback-ul social.

„Majoritatea adolescenților încep să folosească tehnologia și rețelele sociale într-una dintre cele mai importante perioade pentru dezvoltarea creierului din timpul vieții noastre”, a spus coautorul Mitch Prinstein. Care este, de asemenea, director științific al Asociației Americane de Psihologie. „Cercetarea noastră demonstrează că verificarea comportamentelor pe rețelele sociale. Ar putea avea consecințe de lungă durată și importante pentru dezvoltarea neuronală a adolescenților. Ceea ce este esențial de luat în considerare pentru părinți și factorii de decizie atunci când înțeleg beneficiile și daunele potențiale asociate cu utilizarea tehnologiei adolescenților.”

Alți autori includ Seh-Joo Kwon, doctorand în departamentul de psihologie și neuroștiințe.  Jessica Flannery, un postdoctoral anterior în departamentul de psihologie și neuroștiințe.

Cercetarea a fost susținută cu finanțare de la National Institutes of Health și Winston Family Foundation. Prin intermediul Centrului Național Winston pentru Utilizarea Tehnologiei, Creierul și Dezvoltarea Psihologică, stabilit la UNC-Chapel Hill.

Verificarea rețelelor sociale și efectele acestora asupra creierului tinerilor adolescenți!

Comentarii

comentarii

- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Reclame -

Ultimele Noutăți

Limba engleză pentru copii

Dragi copii, atelierul English is Fun revine la Biblioteca Județeană Panait Istrati Brăila! Elevii cu vârstele cuprinse între 7 și...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -