joi, noiembrie 21, 2024

Zilele Europene ale Patrimoniului (ZEP) în anul 2015 se desfăşoara sub genericul „Patrimoniu industrial şi tehnic”

Important de Citit

 Zilele Europene ale Patrimoniului (ZEP) în anul 2015 se  desfăşoara sub genericul „Patrimoniu industrial şi tehnic” – o temă comună pentru majoritatea statelor europene.

ZEP2Evenimentele dedicate Zilei Europene ale Patrimoniului sunt organizate în perioada 18-19 septembrie  si in municipiul Braila.

Cu acest prilej, vineri, 18 septembrie, incepand cu ora 12.00, la Casa PS Goanga are loc vernisajul expozitiei de fotografii si documente puse la dispozitia publicului larg de Serviciul Judetean Braila al Arhivelor Nationale Braila si Biblioteca Judeteana „Panait Istrati”.

Sambata, 19 septembrie, incepand cu ora 10.00, puteti face o calatorie cu un tramvai construit in anul 1910 in Austria si care se afla in prezent in patrimoniul SC Braicar SA

Tramvaiele fac parte din peisajul urban brăilean din 19 iunie 1900, când s-a inaugurat prima cale de rulare în lungime de circa 10 kilometri, ce făcea legătura între Piaţa „Sfinţii Arhangheli” (actuala Piaţă Traian), Bariera Călăraşilor şi Staţiunea Lacu Sărat.

În acea perioadă, Brăila a fost al patrulea oraş din România, după București, Timişoara și Iași, care a folosit tramvaiul electric pentru transportul public de călători.

În prezent, liniile de tramvai din municipiul Brăila se întind pe 54 de kilometri.

Tramvaiul de epocă din Brăila (foto) este de tip H2, a fost construit în anul 1910 în Austria de către firma Simmering din Graz și a intrat în exploatare la Wiener Linien din Viena.

Are o capacitate de transport de 22 călători pe scaune și 18 în picioare. Dispune de 4 usi de acces pentru călători și doua posturi de conducere.

Constructiv, vagonul este realizat pe structura de șasiu („truck”) cu osii fixe.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost distrus de bombardamente și refăcut în anul 1948.

Datorită evoluției tehnicii și normelor de siguranta circulației și a pasagerilor, în anul 1963 vagonul tip H2 a fost modernizat adaugându-i-se dispozitivele de frânare electromagnetică și iluminarea cupeului cu tuburi fluorescente.

În anul 1979 acest vagon a fost retras din circulație.

La Brăila a sosit în luna august a anului 2008, ca donație din partea firmei MT-EISENBAHNBEDARF reprezentata de Domnul Alfred Fleissner, care deține Muzeul Tramvaiului din Mariazell, Austria.

A fost restaurat într-un timp record de numai 4 luni.      

În prezent există doua asemenea tramvaie, unul la Muzeul Tramvaiului din Viena și acesta, la Braila.

ZEP2

Comentarii

comentarii

- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Reclame -

Ultimele Noutăți

Costumul popular – întâlnire cu jurnalista Maria Stanciu

Sâmbătă, 16 noiembrie, de la ora 11.00 brăilenii sunt invitați la Biblioteca Județeană "Panait Istrati" Brăila la întâlnirea cu...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -