luni, aprilie 29, 2024

Felină plină de energie Jaguar I-Pace

Important de Citit

Jaguar I-Pace dovedește că o mașină electrică poate fi incitantă din punct de vedere tehnologic, și în același timp să aibă o personalitate aparte.

Multă vreme, Jaguar și-a bazat imaginea pe o apariție conservatoare, dar asta s-a schimbat dintr-o dată, când și-a prezentat primul vehicul complet electric. I-Pace (primul SUV electric de la o marcă premium din Europa) a impresionat industria auto, câștigând premiul Mașina Anului 2019.

Atent la șofer

Exteriorul modern combină liniile sport cu garda la sol ridicată, coeficientul aerodinamic de 0.29 fiind deosebit de bun pentru un SUV. Unul dintre marile avantaje ale propulsiei electrice este dimensiunea redusă a trenului de rulare, așa că interiorul oferă spațiul obișnuit în categoriile de dimensiuni superioare, asociat cu un portbagaj de 686 litri în standard. Interiorul a rămas fidel valorilor tradiționale Jaguar, fiind în același timp ultramodern, funcțional și special, folosind materiale de calitate, precum pielea fină.

Principalele comenzi au fost integrate într-un sistem central cu o interfață intuitivă (de aici se pot comanda, printre altele, climatizarea digitală și sistemul audio), compatibil desigur cu tehnologiile Android Auto și CarPlay. Sistemul de navigație performant monitorizează și autonomia la care putem ajunge cu nivelul de încărcare curent al bateriei, mașina analizează și memorează stilul de condus al șoferului, pe care îl ia în considerare și la calcularea autonomiei.

Stabilitate maximă

 

Performanța totală a sistemului de propulsie bazat pe două motoare electrice este de 400 CP, iar cuplul maxim este de 696 Nm. Astfel SUV-ul cu tracțiune integrală ajunge în 4,8 secunde la viteza de 100 km/h. Cele două motoare electrice acționate simultan, cu magneți permanenți integrați în punțile față și spate sunt controlate separat, astfel cuplul poate fi distribuit între axe în funcție de condițiile de drum. Vehiculul nu dispune de cutie de viteze convențională, fiind suficientă determinarea direcției de deplasare de către șofer, deoarece sistemul de propulsie cu o singură treaptă accelerează rapid mașina până la viteza maximă de 200 km/h. Iar dacă vine vorba de accelerare: pentru cineva care nu a stat încă într-o mașină electrică de înaltă performanță, experiența poate fi uimitoare. Cum cuplul maxim stă la dispoziția șoferului de la prima secundă, mașina demarează fără nicio pauză la orice viteză, în pofida greutății totale de 2,24 tone. Șasiul reglat la perfecțiune este disponibil și cu suspensie pneumatică sau cu amortizoare adaptivă.

Totul este completat de tehnologiea de vectorizare a cuplului motor, care asigură frânarea controlată și independența roților față și spate din interiorul virajului, pentru a ajuta la manevrarea vehicului. Rezultatul: manevrabilitate excepțională și viraje fără balansare chiar și la viteze mari. În plus, I-Pace își ajută șoferul și iarna: sistemul Low Traction Launch asigură o pornire ușoară pe suprafețe alunecoase, iar tehnologia All Surface Progresss Control face posibilă menținerea unei viteze constante și pe drumuri înghețate, înzăpezite.

Încărcare bateriilor

 

Pachetul de baterii litiu-ion cu o capacitate de 90kWh asigură o autonomie maximă de 470 km, influențată, pe lângă factorii externi, în mare măsură și de stilul de condus. Pentru o încărcare la domiciliu optimă, producătorul recomandă instalarea unui wall-box și folosirea unui cablu Type 3, care poate încărca vehiculul peste noapte. Folosind cablul Type 2, care poate fi utilizat la o priză casnică, mașina se încarcă într-o noapte cu suficientă energie pentru o utilizare zilnică medie ( 60 km). La punctele de încărcare publice de curent alternativ (AC), într-o oră putem încărca suficientă energie pentru 270 km. Mașina ne ajută să planificăm mai ușor perioada de încărcare, așa că nu trebuie să ne temem de opriri neașteptate în timpul utilizării.

Aceasta are 3 dotări ingenioase precum:

Conexiune

Aplicația Remote ne permite să interacționăm prin telefon cu informațiile principale ale vehiculului, cum ar fi autonomia disponibilă sau starea de încărcare. În plus putem preîncălzi mașina de la distanță.

Suspensie pneumatică

Suspensia pneumatică activă, disponibilă opțional, reduce automat garda la sol cu 10 mm la deplasarea pe distanțe lungi, cu viteze mai mari de 105 km/h

Portbagaj față

Cum în partea frontală nu există un motor cu ardere intensă, în locul său a fost amenajat un portbagaj mic, în care se potrivesc perfect cablurile de încărcare.

 

Îți recomandăm să citești și articolul: Tot ce trebuie să știi despre Dacia Spring, primul model electric al brandului

Comentarii

comentarii

- Reclame -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Reclame -

Ultimele Noutăți

Vreau să devin reporter, concurs național

Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati” Brăila, Secţia de Împrumut pentru copii. Ludotecă, în colaborare cu Asociația Parteneriatul Global al Apei...
- Reclame -

Mai Multe Articole

- Reclame -