Cu un ritm de dezvoltare fantastic, TikTok este cea mai descărcată aplicație peste tot, inclusiv în România.
Aceasta înregistrează zilnic, în țara noastră, peste trei milioane de utilizatori unici, în condițiile în care înainte de pandemiei erau 1,5 milioane de useri.
Aceste statistici ne arată cât de mult au îmbrățișat românii această aplicație și mai ales cât de mult ne place să ne afișăm în spațiul virtual.
TikTok a fost lansat în anul 2017, o aplicație creată de compania chinezească ByteDance din Beijing. Un motiv pentru care oamenii de marketing și proprietarii de afaceri nu prea știau ce este cu TikTok, este că firma care deține TikTok a fost foarte zgârcită în dezvăluirea de date statistice despre utilizatori până în urmă cu câteva luni: număr de utilizatori, țări, timp petrecut pe TikTok. Se știa că este o aplicație mai ciudată, cu videoclipuri scurte, în care intră tinerii.
Ca pe orice platformă ”iubită” și accesată de useri, unde este audiență, sunt prezente branduri și unde sunt prezente branduri sunt și bani.
Utilizatorii de TikTok recunosc faptul că utilizarea acestei rețele sociale provoacă dependență. Intri să vezi un videoclip și te trezești că ai petrecut mult mai mult timp aici decât ți-ai propus.
„În termeni psihologici, metoda se numește încurajare aleatorie. Iar asta înseamnă că uneori câștigi, și alteori pierzi. Și așa e concepută această platformă, ca un aparat de sloturi. Ei bine, un lucru pe care îl știm este că aparatele de sloturi dau dependență. Știm doar că există dependență de jocuri de noroc, nu? Dar nu se prea vorbește despre modul în care dispozitivele noastre și aceste platforme și aplicații au aceleași atribute adictive încorporate în ele”, spune Julie Albright, sociolog specializat în cultură digitală și comunicare pentru Forbes.com. Și putem spune că statisticile sunt mărturia vie că acest sistem funcționează și este absolut hipnotizant.
TikTok nu își ascunde ambițiile: a intrat în competiție directă și cu Facebook și cu Instagram și cu Youtube. Deja TikTok a depășit LinkdeIn, Twitter, Pinterest sau Snapchat ca număr de utilizatori și vizează să se apropie de valorile Facebook.
Ca ultim sfat : Folosiți aceste aplicații în mod productiv, pentru evoluția personală, promovarea afacerii sau pentru informare inteligentă!