sâmbătă, iulie 19, 2025
Acasă Blog Pagina 37

Felină plină de energie Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace dovedește că o mașină electrică poate fi incitantă din punct de vedere tehnologic, și în același timp să aibă o personalitate aparte.

Multă vreme, Jaguar și-a bazat imaginea pe o apariție conservatoare, dar asta s-a schimbat dintr-o dată, când și-a prezentat primul vehicul complet electric. I-Pace (primul SUV electric de la o marcă premium din Europa) a impresionat industria auto, câștigând premiul Mașina Anului 2019.

Atent la șofer

Exteriorul modern combină liniile sport cu garda la sol ridicată, coeficientul aerodinamic de 0.29 fiind deosebit de bun pentru un SUV. Unul dintre marile avantaje ale propulsiei electrice este dimensiunea redusă a trenului de rulare, așa că interiorul oferă spațiul obișnuit în categoriile de dimensiuni superioare, asociat cu un portbagaj de 686 litri în standard. Interiorul a rămas fidel valorilor tradiționale Jaguar, fiind în același timp ultramodern, funcțional și special, folosind materiale de calitate, precum pielea fină.

Principalele comenzi au fost integrate într-un sistem central cu o interfață intuitivă (de aici se pot comanda, printre altele, climatizarea digitală și sistemul audio), compatibil desigur cu tehnologiile Android Auto și CarPlay. Sistemul de navigație performant monitorizează și autonomia la care putem ajunge cu nivelul de încărcare curent al bateriei, mașina analizează și memorează stilul de condus al șoferului, pe care îl ia în considerare și la calcularea autonomiei.

Stabilitate maximă

 

Performanța totală a sistemului de propulsie bazat pe două motoare electrice este de 400 CP, iar cuplul maxim este de 696 Nm. Astfel SUV-ul cu tracțiune integrală ajunge în 4,8 secunde la viteza de 100 km/h. Cele două motoare electrice acționate simultan, cu magneți permanenți integrați în punțile față și spate sunt controlate separat, astfel cuplul poate fi distribuit între axe în funcție de condițiile de drum. Vehiculul nu dispune de cutie de viteze convențională, fiind suficientă determinarea direcției de deplasare de către șofer, deoarece sistemul de propulsie cu o singură treaptă accelerează rapid mașina până la viteza maximă de 200 km/h. Iar dacă vine vorba de accelerare: pentru cineva care nu a stat încă într-o mașină electrică de înaltă performanță, experiența poate fi uimitoare. Cum cuplul maxim stă la dispoziția șoferului de la prima secundă, mașina demarează fără nicio pauză la orice viteză, în pofida greutății totale de 2,24 tone. Șasiul reglat la perfecțiune este disponibil și cu suspensie pneumatică sau cu amortizoare adaptivă.

Totul este completat de tehnologiea de vectorizare a cuplului motor, care asigură frânarea controlată și independența roților față și spate din interiorul virajului, pentru a ajuta la manevrarea vehicului. Rezultatul: manevrabilitate excepțională și viraje fără balansare chiar și la viteze mari. În plus, I-Pace își ajută șoferul și iarna: sistemul Low Traction Launch asigură o pornire ușoară pe suprafețe alunecoase, iar tehnologia All Surface Progresss Control face posibilă menținerea unei viteze constante și pe drumuri înghețate, înzăpezite.

Încărcare bateriilor

 

Pachetul de baterii litiu-ion cu o capacitate de 90kWh asigură o autonomie maximă de 470 km, influențată, pe lângă factorii externi, în mare măsură și de stilul de condus. Pentru o încărcare la domiciliu optimă, producătorul recomandă instalarea unui wall-box și folosirea unui cablu Type 3, care poate încărca vehiculul peste noapte. Folosind cablul Type 2, care poate fi utilizat la o priză casnică, mașina se încarcă într-o noapte cu suficientă energie pentru o utilizare zilnică medie ( 60 km). La punctele de încărcare publice de curent alternativ (AC), într-o oră putem încărca suficientă energie pentru 270 km. Mașina ne ajută să planificăm mai ușor perioada de încărcare, așa că nu trebuie să ne temem de opriri neașteptate în timpul utilizării.

Aceasta are 3 dotări ingenioase precum:

Conexiune

Aplicația Remote ne permite să interacționăm prin telefon cu informațiile principale ale vehiculului, cum ar fi autonomia disponibilă sau starea de încărcare. În plus putem preîncălzi mașina de la distanță.

Suspensie pneumatică

Suspensia pneumatică activă, disponibilă opțional, reduce automat garda la sol cu 10 mm la deplasarea pe distanțe lungi, cu viteze mai mari de 105 km/h

Portbagaj față

Cum în partea frontală nu există un motor cu ardere intensă, în locul său a fost amenajat un portbagaj mic, în care se potrivesc perfect cablurile de încărcare.

 

Îți recomandăm să citești și articolul: Tot ce trebuie să știi despre Dacia Spring, primul model electric al brandului

Au început înscrierile la şcolile de agenţi de POLIȚIE şi subofiţeri jandarmi, pompieri.

Din 15 februarie 2021, pentru o perioadă de 2 săptămâni, vor avea loc înscrierile candidaților pentru participarea la concursurile de admitere în școlile de agenți de poliție.

Până la data de 10 martie 2021 se pot depune documentele pentru dosarul de recrutare.

Susţinerea probei de evaluare a performanţei fizice în centrele zonale de selecţie are loc în perioada 18-24 martie 2021, iar susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor se va realiza la unităţile de selecţie, la data de 27 martie 2021. Examinarea medicală a candidaților rămași în concurs se va realiza după parcurgerea acestor etape.

Puteți candida pe cele 1.283 de locuri la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina și pe 200 de locuri, la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca.

Toți cei interesați își pot depune dosarul de recrutare la sediul inspectoratelor de poliție județene sau la Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, în funcție de reședința sau domiciliul fiecăruia.

În acest an, candidații vor fi repartizați pentru evaluarea performanței fizice pe centre zonale, în funcție de domiciliu, indiferent de opțiune, astfel:

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu.

Toate detaliile privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un candidat, actele necesare la înscriere și probele de concurs se regăsesc aici: https://www.politiaromana.ro/ro/cariera/admitere-februarie-martie-2021
Sursă informații: https://br.politiaromana.ro/

Cafea: 4 + 1 tendințe din lumea largă

Dincolo de cafeaua cu lapte obișnuită, există nenumărate variante cu care ne putem reînnoi obiceiurile consumului de cafea chiar și acasă. Iată câteva dintre cele mai interesante rețete.

Espresso tonic

Combinația aparent ciudată a devenit extrem de populară în ultimii ani, cele două băuturi amărui s-au dovedit a fi un mix divin. O găsim și în oferta cafenelelor de specialitate, dar o putem prepara și acasă oricând. Pentru o experiență deosebită, să căutăm un espresso mai fructat, iar apa tonică merge de minune cu lămâie, aceasta evidențiindu-i aroma acrișoară.

Cafea dalgona

 

Este una dintre cele mai recente tendințe, și a reușit să convingă prin textura sa super cremoasă. Nu necesită ingrediente speciale și poate fi preparată acasă fără probleme. Se bazează pe amestecul 1:1:1 de cafea instant, zahăr și apă, din care se prepară o spumă cu ajutorul unui robot, ca apoi să fie turnată în straturi peste lapte. E ceva mai mult de lucru la acest tip de cafea decât la un latte simplu, dar experiența merită.

Affogato

 

Rețeta italiană nu este nici nouă, nici complicată, totuși este unul dintre cele mai bune lucruri ce se pot întâmpla unei cafele. Conține două ingrediente simple: un espresso bine pregătit și înghețată de vanilie. Dacă ne dorim ceva ieșit din comun, putem adăuga un strop de lichior amaretto. În mod tradițional, băutura nu se consumă dimineața, ci după masă, în loc de desert.

Cold Brew

Toată lumea a auzit de cafeaua cu gheață, practic la un espresso tradițional se adaugă gheată. Cold brew este însă altceva, deoarece cafeaua se prepară cu apă rece, fără fierbere. Procedeul este interesant din punct de vedere tehnic, întrucât astfel ies la iveală din cafea arome mai puțin cunoscute. Pentru a o prepara, cafeaua se lasă la macerat 12-24 de ore, iar rezultatul este o cafea cu gust mai puțin puternic decât cafeaua obișnuită.

Latte de vanilie, fără zahăr

Urmărim ultimele tendințe în ceea ce privește cafeaua la punctele Fresh Corner, o inovație recentă fiind latte-ul de vanilie fără zahăr. Apariția sa este o veste bună pentru toți cei care nu consumă deloc zahăr sau cei care vor să scape de kilogramele în plus adunate în timpul Crăciunului. Este cea mai populară cafea aromată fără zahăr la nivel internațional, nu se simte lipsa zahărului, astfel nici cei care preferă aromele obișnuite nu trebuie să facă compromisuri.

Îți recomandăm să citești și articolul Slăbește eficient cu cafea verde

Cum vom călători după pandemie?

Retragerea în sălbăticie, ecoturism, vacanțe cu autorulote – pe ce se va pune accentul după ce vor fi eliminate restricțiile impuse din cauza pandemiei? Am realizat o anchetă amplă despre viitorul călătoriilor și previziunilor globale ale bloggerilor de călătorie și ale actorilor din sectorul turistic.

Deși sunt oameni care, din datorie sau din pasiune, continuă să umble prin lume, în ciuda restricțiilor, potrivit estimărilor OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) din noiembrie 2020, situația pandemică a afectat aproape 60% din turismul internațional, dar conform calculelor preliminare, acest procent ar fi putut ajunge și la 80% la sfârșitul anului trecut. În plus, transportul global în masă a contribuit foarte mult la răspândirea la nivel mondial a epidemiei, iar în viitor ne putem aștepta la schimbarea obiceiurilor de călătorie.

Cerințe mai stricte de siguranță

Așa cum și atentatele teroriste din Statele Unite de la 11 septembrie 2001 au schimbat fundamental zborurile, probabil și pandemia va lăsa urme prin anumite măsuri de siguranță. Controlul medical, de exemplu măsurarea temperaturii, va fi de bază în aeroporturi și gări mai mari, dar și la principalele obiective turistice, hoteluri și restaurante, va trebui să ne obișnuim cu verificarea temperaturii corpului. Este posibil să li se ceară călătorilor efectuarea unui test COVID – 19 înainte de a pleca în străinătate, dar prin dezvoltarea testelor rapide, acest mod de verificare poate deveni obligatoriu înainte ca cineva să intre într-o anumită țară. Iar dacă se dovedește că vaccinul este eficient, este posibil ca, pe lângă pașaport, să ni se ceară și certificatul de vaccinare.

Directorul companiei aeriene Qantas din Australia a menționat deja că iau în considerare să accepte doar pasageri cu certificat de vaccin pe zborurile lor. Iar companiile low cost aproape sigur vor fi nevoite să-și schimbe strategia, deoarece până acum au putut oferi bilete ieftine înghesuind un număr maxim de călători în avioane. Dar normele de distanțare socială probabil vor fi respectate și în continuare în ceea ce privește transportul în masă, iar asta înseamnă scăderea numărului de pasageri, cu șanse ridicate să crească prețurile. Cozile de pe aeroporturi vor fi mai lungi, și check-in-ul va necesita mai mult timp. Normele de curățenie și dezinfecție vor fi stricte o bună bucată de vreme, așa cum și măștile vor rămâne obligatorii în transportul public. Este posibilă și restricționarea serviciilor oferite în avioane și trenuri, reducând și în acest mod posibilitatea contactului fizic. Vor fi servite doar alimente preambalate, nu vor fi distribuite pături, căști și ziare, va fi oprită vânzarea diverselor produse.

Potrivit Pacific Asia Travel Association, călătorii vor fi atrași de destinații care sunt curate, sigure și au implementat măsuri pentru a nu răspândi virusul. De exemplu, țările asiatice care au oprit rapid epidemia vor avea un avantaj asupra celor care n-au reușit să controleze boala.

Potrivit datelor eurostat, față de perioada similară din 2019, în al doilea trimestru al anului 2020, traficul aerian de pasageri din Europa a scăzut în medie de 97%.

Călătorii mai puține, mai lungi, “ mai adânci “

Potrivit prognozelor CN Traveller și National Geographic, pandemia a avertizat omenirea că a călători nu este un drept, ci un privilegiu, și în viitor vor fi tipice călătoriile mai rare, dar mai lungi și mai atent planificate. Securitatea și sustenabilitatea vor fi aspecte importante, așa că zonele care atrag turiștii ca un magnet, cum ar fi Piața San Marco din Veneția, vor pierde din popularitate. Vor fi apreciate, în schimb, destinațiile mai mici și mai puțin cunoscute, distribuind mai bine în fiecare țară “ povara turistică “. În loc să bifăm în pași de alergare faimoasele atracții, poate deveni popular stilul de călătorie mai lent și mai puțin stresant, prin care ne putem confunda mai bine în cultura locală. Vom aprecia mai bine în cultura locală. Vom aprecia mai bine destinațiile apropiate de casă și cazările mai mici în detrimentul hotelurilor care găzduiesc o mulțime de oameni. Sunt unele locuri de cazare, în Elveția există deja un astfel de precedent, ce oferă și serviciu de carantină, iar aici putem trece prin boală sub supraveghere medicală.

Câteva date despre reducerea utilizării hotelurilor în primul trimestru din 2020

Italia – 96%

China – 68%

Marea Britanie – 67%

SUA – 59%

Singapore – 48%

Publicația Euronews, într-un studiu despre tendințele de călătorie de după 2020, a evidențiat cele șase tendințe care vor caracteriza călătoriile viitorului:

  • Retragerea în sălbăticie

Închiși timp de mai multe luni în casă, oamenii vor căuta cu precădere spațiile mari, deschise, cerul liber, așa că va crește în continuare popularitatea drumețiilor cu rucsacul, aproape de natură. Parcurile naturale, “cu cerul înstelat “ și rezervațiile naturale vor fi destinațiile ideale, precum și zonele izolate care oferă liniște și pace în urma acestui an care a avut parte de mult zgomot prin știrile mass media extreme.

  • Ecoturismul

Odată cu creșterea responsabilității față de planetă, ne putem aștepta la extinderea ecoturismului, deoarece va fi important pentru călători să lase în urmă o amprentă ecologică cât mai mică. Vor avea avantaj locurile care funcționează într-un mod sustensibil și dețin diferite certificări verzi. Se așteaptă la creșterea popularității vacanțelor prin care ne plătim prin munca gazdelor în schimbul cazării și mesei.

  • Călătoriile wellness

Din 2021, ne putem aștepta ca amatorii plajelor să schimbe șezlongurile și cocktailurile pe covorașe de yoga și apă de cocos. Chiar dacă nu călătoresc special pentru o experiență detox, vor dori un concediu în urma căruia să se odihnească. Va crește popularitatea apelor medicinale locale, stațiunilor balneare cu tratamente speciale și așezărilor montane cu aer curat. Potrivit Global Wellness Institute, în 2022, turismul wellness va acoperi 18% din călătoriile globale.

  • Exploatări cu rulote

Cum aeroporturile și transportul public vor fi tot mai aglomerate, bicicletele sau autorulote, prin intermediul cărora pot descoperi mai multe destinații interesante într-o vacanță. În plus, în timpul drumului, evităm contactul cu străinii.

  • Cunoașterea adevărată a comunităților locale

În epoca filtrelor, rolul realității este apreciat și în timpul călătoriilor, experiențele prin care vom putea cunoaște adevărata față a locuitorilor, comunităților și peisajului, vor fi mai valoroase. Călătorii pot sprijini producătorii mici și întreprinzători locali, turismul având astfel un efect pozitiv asupra dezvoltării zonei.

  • Nomanzi digitali

Numărul persoanelor care combină jobul cu timpul liber va crește odată cu răspândirea home office-ului, astfel, vor fi populare destinațiile care combină un mediu natural plăcut și cazare la prețuri accesibile cu o conexiune WI-FI stabilă. Conceptul de vacanță se schimbă, retragerile mai lungi, chiar de câteva luni în diferite țări, vor deveni un lucru obișnuit. În Thailanda, insulele Bermude sau Barbados, crește numărul ofertelor de cazare cu pachete de trei luni pentru home office între palmieri, pentru cei care doresc să lucreze într-un mediu exotic.

În viitor călătorii vor fi atașați de destinații care sunt sigure din punct de vedere sanitar.

MetaBody un concept exclusivist prin serviciile oferite

Locuiești în Brăila și cauți un cabinet nutriționist? Noi vă îndrumăm către echipa Metabody. Programele lor de consultare nutriţională şi testările metabolice nu sunt simple programe de slăbit, ele îți oferă o abordare completă care integrează aspectele medicale cu cele nutriţionale şi cu modificările de comportament necesare susţinerii schimbării. Analizează compoziția corporală, pentru un procentaj muscular și adipos exact, ce estimează starea de sănătate și te ajută să îţi descoperi riscurile medicale şi prevenirea lor.

Scopul lor este să implementeze un stil de viață, astfel încât rezultatele să se manifeste pe termen lung. Antrenorul cu care vei lucra, va fi alături de tine 24/7 și îți va oferi consultanță și recomandări în vederea alegerii corecte, astfel încât călătoria ta spre schimbare să fie una profesionistă. Dacă vrei să te antrenezi la anumite ore, să ai un program flexibil și un antrenament 100% personalizat îmbinat cu o nutriție propuse de oameni certificați, MetaBody este soluția.

Pentru mai multe detalii despre serviciile și povestea fiecărui membru din echipa lor puteți accesa site-ul: https://metabody.ro/

Ren Zhengfei, fondatorul Huawei, îşi cere iertare pentru cererea mărcilor comerciale pentru fiica lui, Annabel Yao.

CEO și fondator al companiei multinaționale producătoare de echipamente de telecomunicații din Republica Populară Chineză, Ren Zhengfei, și-a cerut iertare pe data de 3 Februarie 2021 pentru cererea mărcilor comerciale în numele companiei, pentru fiica lui cea mai mică Annabel Yao.

 

 

Tianyancha, companie ce reprezintă serviciile de date, a confirmat că Huawei, pe data de 25 Ianuarie, a aplicat un număr total de 90 mărci comerciale, incluzând ,,Yao Anna’’, ,,Yao Siwe i’’, ,,AnnalbelYao’’, ,,YAOANNA’’ și ,,YAOSIWEI’’, acoperind o gamă largă de accesorii de îmbrăcăminte, produse alimentare, bijuterii, mașinării și echipamente etc.

,,Unele companii sau individuali ar putea înregistra cu rea intenție mărci comerciale bazate pe numele Annabel Yao, așa că nu am avut altă alegere decât să fim primii’’, conform unei scrisori de la un angajat intern al companiei Huawei”.

Legea Chineză privind înregistrarea mărcilor comerciale afirmă că un cetățean din China poate să folosească numele companiei sau să dețină o licență de afacere individuală pentru înregistrarea unei mărci comerciale. Yao doar ce a absolvit și nu și-a înființat compania ei încă așa că tatăl ei, Ren Zhengfei, a cerut departamentului intelectual de propietate al companiei Huawei să aplice pentru mărcile comerciale fiicei lui, iar ea o să poată să plătească taxele pentru înregistrare atunci când deține compania ei.

Este pentru prima dată când Ren Zhengfei abuzează de putere pentru folosințe private, iar fondatorul și-a cerut iertare la toți angajații companiei (scris în aceeași scrisoare de la angajatul intern).

Yao, tânăra în vârstă de 23 de ani, a anunțat pe data de 14 Ianuarie 2021 debutul ei oficial în industria de divertisment prin semnarea unui acord cu Beijing TH Entertainment Co., ce a atras reacții publice mixte.

Yao este fiica lui Ren din a doua lui căsătorie, iar sora ei vitregă, Directorul Financiar al companiei Huawei, Meng Wanzhou continuă să fie în arest la domiciliu în Canada pentru un caz de extrădare.

Cluburile de fotbal care au avut cele mai mari încasări în 2020, anul pandemiei

„Ban la ban trage” este o vorbă care se potrivește de minune și în fotbal, domeniu în care cluburile bogate au venituri tot mai mari de la an la an și, implicit, performanțe. Cine urmărește site-urile de scoruri fotbal în fiecare weekend observă cum „marile puteri” fac legea în competițiile interne.

Concentrarea valorilor la doar câteva echipe este o problemă majoră a fotbalului modern. Bayern Munchen cumpără tot ce apare mai bun în Germania, chiar și de la rivale. Real Madrid și FC Barcelona pot avea orice jucător își doresc din LaLiga. PSG deține recordul în materie de sumă de transfer (222 de milioane de euro plătite pe Neymar, lui FC Barcelona), iar Manchester United, Manchester City și Liverpool își permit cam orice fotbalist din lume.

Nu am enumerat întâmplător acest echipe. Ele sunt printre primele în topul Deloitte al cluburilor cu cele mai mari încasări în anul 2020. Anglia are cinci reprezentante în Top 10, Spania are două, iar Franța, Germania și Italia câte una.

FC Barcelona este în premieră pe primul loc în ierarhia întocmită pentru a 23-a oară de compania amintită. De asemenea, este pentru prima dată când un club depășește bariera de 800 de milioane de euro.

Iată care sunt cele mai prospere 20 de cluburi europene de anul trecut:

1. FC Barcelona (Spania) – 840,8 de milioane de euro
2. Real Madrid (Spania) – 757,3
3. Manchester United (Anglia) – 711,5
4. Bayern Munchen (Germania) – 660,1
5. PSG (Franța) – 635,9
6. Manchester City (Anglia) – 610,6
7. Liverpool (Anglia) – 604,7
8. Tottenham (Anglia) – 521,1
9. Chelsea (Anglia) – 513,1
10. Juventus (Italia) – 459m7
11. Arsenal (Anglia) – 445,6
12. Borussia Dortmund (Germania) – 377,1
13. Atletico Madrid (Spania) – 367,6
14. Inter (Italia) – 364,6
15. Schalke 04 (Germania)- 324,8
16. AS Roma (Italia) – 231
17. Lyon (Franța) – 220,8
18. West Ham (Anglia) – 216,4
19. Everton (Anglia) – 213
20. Napoli (Italia) – 207,4

Rocadă față de 2019

FC Barcelona și Real Madrid au făcut rocada în fruntea ierarhiei, comparativ cu topul din 2019. Manchester United (cu o sumă care reține atenția) și Bayern Munchen și-au menținut pozițiile. Anul trecut, Pe locul 5 era Manchester City, care a căzut între timp pe poziția a 6-a, fiind depășită de Paris Saint-Germain.

Top 5 în 2019

1. Real Madrid (Spania) – 750,9 de milioane de euro
2. FC Barcelona (Spania) – 690,4
3. Manchester United (Anglia) – 666,0
4. Bayern Munchen (Germania) – 629,2
5. Manchester City (Anglia) – 568,4

Ce a fost în urmă cu 10 ani

Configurația topului întocmit în 2010 arată că nu s-au schimbat multe lucruri în zece ani, la cel mai înalt nivel al fotbalului european. Aceleași cluburi aveau cele mai mari încasări. Este de remarcat, însă, despre ce sume se vorbea pe atunci. Cu veniturile din 2010, Real Madrid s-ar fi aflat acum pe locul al 15-lea. Arsenal era printre cele mai bune echipe din Europa. Între timp, „tunarii” au devenit o echipă de pluton în Anglia.

Top 5 în 2010

1. Real Madrid (Spania) – 341,9 de milioane de euro
2. FC Barcelona (Spania) – 311,7
3. Manchester United (Anglia) – 278,5
4. Bayern Munchen (Germania) – 246,6
5. Arsenal (Anglia) – 224

Probabil că FC Barcelona ar fi depășit 1 miliard de euro ca încasări dacă nu ar fi fost pandemia. Poate se va înregistra acest record în 2021.

Tot ce trebuie să știi despre Dacia Spring, primul model electric al brandului

Ceea ce ar fi putut părea o glumă reușită, în urmă cu câțiva ani, a devenit realitate: producătorul național are în gamă un model 100% electric, prezentat inițial sub forma unui concept, Dacia Spring a devenit oficial un produs Dacia în cursul lunii octombrie 2020. Pe lângă tehnologia fără precedent de care dispune, mașina mai marchează o premieră: chiar dacă nu este prima Dacie fabricată altundeva decât la Mioveni, Spring va veni tocmai din Asia. Electrica low-cost va fi fabricată în China, mai exact la uzina din orașul Shiyun, provincia Hubei. Motivul acestei decizii este utilizarea aceleași platforme tehnice cu cea a Renault-ului K-ZE, modelul destinat exclusiv Extremului Orient. Programată să ajungă pe piață începând cu primăvara anului 2021, Spring va fi cea mai accesibilă mașină cu zero emisii disponibilă la vânzare pe piața din Europa și va oferi o autonomie de 295 km, ideală pentru ciclul urban.

Care sunt performanțele modelului?

În ciuda celor doar 44 CP puși la dispoziție de motorul electric, Dacia Spring poate atinge o viteză maximă de 125 km/h, ceea ce este mai mult decât suficient pentru o mașină gândită exclusiv pentru mediul urban. În cazul încărcării la o priză domestică normală, bateria se va încărca total în aproximativ 14 ore, dar portul de încărcare CCS opțional, oferit de Dacia clienților, după modelul aplicat de marii producători din industrie, poate aduce bateria la un nivel de 80%, în mai puțin de o oră. Spațiul portbagajului este de 300 de litri, dar capacitatea acestuia se mărește la 600 de litri doar prin rabatarea banchetei. Mai mult, în tot habitaclul există spații de depozitare al căror volum total trece de 23 de litri. Dacă la toate acestea adăugăm și cele patru locuri veritabile oferite de model, avem deja imaginea unui vehicul urban căruia nimeni nu ar trebui să-i poată reproșa ceva.

Primul model electric Dacia nu va fi produs în România, dar reprezintă un pas important pentru producătorul autohton. Cu o gamă în continuă schimbare, Dacia devine tot mai competitivă în raport cu producătorii europeni.

 

Cum să-ți cucerești iubita/soția de Valentine’s Day

 

Valentine’s Day o să fie ziua în care bărbați vor fi puși la o grea încercare, ei trebuie să cumpere flori, cadouri, să facă declarații de dragoste și nu în ultimul rând să fie romantici; în niciun caz nu trebuie să-și supere partenerele în această zi. Vom lăsa mai jos câteva sugestii ce să faci și ce să nu faci în această zi specială:

Ce să nu faci:

În primul rând, să nu uiți de această zi importantă –  „Ziua Îndrăgostiţilor”! Notează în calendar, pune un memento sau o alarmă, numai să nu uiți și să ajungi acasă fără nici un cadou. Pentru un cadou perfect încearcă să alegi lucruri emoționante, de suflet, prin care să-i transmiți dragostea ta, în niciun caz să nu îi cumperi electrocasnice, lenjerie intimă sau ceva util pentru casă. În fiecare an încearcă să îi cumperi ceva diferit, chiar dacă anul trecut a fost încântată de surpriza făcută, trebuie să dai dovadă de unicitate și originalitate.
Duminică ea trebuie să fie pusă pe primul loc, și în niciun caz să o duci la un meci al echipei tale preferate, la un biliard sau orice alt lucru care ține „de băieţi”. Încearcă să nu cheltui banii peste măsură, mai ales atunci când aveți bani la „la comun”, până la urmă contează gestul nu valoarea mare a cadoului. Fii un partener plăcut, amuzant, destins în conversații și nu aborda subiecte care sunt legate de trecutul petrecut cu foști parteneri , cu siguranță vei strica toată magia acestei zile speciale.

Ce să faci:

O surpriză frumoasă ar fi să îi trimiți un cadou la servici, chiar dacă e doar o simplă floare sau o felicitare în plic, pe care să-i scrii un mesaj din suflet, dovedind cât de mult ții la ea. Acest lucru o va impresiona cu siguranță.
O altă surpriză, ar fi să îi pregătești micul dejun în pat sau o cină romantică. Încearcă să folosești rețete pe care le-ai mai făcut, să nu ai surprize neplăcute și să strici acest moment deosebit de special.
În această zi nu este loc de întreruperi, pune deoparte tableta și telefonul și acordați-vă unul altuia întreaga atenție. Televizorul îl poți folosi doar dacă vă uitați împreună la un film romantic sau să puneți muzica în surdină.
O altă idee ar fi să-i faci mici surprize pe tot parcursul zilei, cum ar fi: să-i lipești pe oglinda din baie un bilet cu „te iubesc”, pe ușa de la frigider sau oriunde altundeva crezi tu, deja ziua e mai frumoasă.
Încă o surpriză romantică ar mai fi, să amenajezi dormitorul într-un stil romantic cu câteva elemente decorative. Pernuțe decorative, lumină difuză, flori și lumânări parfumate pot aduce o atmosferă relaxantă și emoționantă pentru această zi specială.

 

Mască pentru față ușor de făcut și cu efecte imediate

Fiecare dintre noi își poate pregăti acasă o mască simplă dintr-un ou crud bătut bine, o lingură cu miere și o lingură cu ulei de măsline. Se aplică pe față pentru 15 minute după care se clătește cu apă călduță. Uleiul de măsline înmoaie pielea, hidratează, regenerează și ajută la îndepărtarea impurităților.
Pentru ca frigul, oboseala, stresul și poluarea își lăsa amprenta asupra tenului nostru, putem masa tenul cu ulei de măsline în fiecare zi, timp de câteva săptămâni, până când pielea își recapătă aspectul catifelat. Putem folosi de asemenea ulei de migdale sau ulei de cocos.